CHESTIONAR: Testează-ți nivelul de autocritică și capacitatea de autoliniștire


   Autocritica este acțiunea în care ne blamăm, judecăm, criticăm sau ne pedepsim chiar și pentru cea mai mică greșeală pe care o facem. Autocritica conduce la apariția tulburărilor psihologice, cea mai des întâlnită fiind depresia. Pentru a putea întreprinde acțiuni care să conducă la scăderea autocriticii, e mai întâi necesar să știm la ce nivel ne situăm în momentul actual.

   Află și tu nivelul care te afli! Trimite răspunsurile înregistrate pe adresa de mail psiholog.andreealeder@gmail.com, iar în scurt timp îți trimitem interpretarea rezultatului.

   Mai multe informații legate de conceptul de autocritică le poți afla accesând link-ul: Autocritica, asociată cu apariția tulburărilor psihologice

   Una dintre metodele prin care putem să aflăm care este nivelul autocriticii noastre, e completarea unui chestionar a căror întrebări vizează comportamentele, gândurile, emoțiile pe care tu le ai în anumite situații date.

   Ca să poți afla și tu ce nivel de autocritică înregistrezi, precum și care îți este nivelul de autoliniștire, poți completa chestionarul de mai jos, trimiți răspunsurile pe adresa de mail psiholog.andreealeder@gmail.com , iar în scurt timp, ai să primești scorul pe care l-ai înregistrat, ce înseamnă acesta, nivelul la care te situezi raportat la populația generală, precum și câteva recomandări generale. Spunem recomandări generale, deoarece cele specifice se pot formula doar dupa ce se fac investigații mult mai specifice referitor la persoana ta, lucruri care se pot face într-un cabinet psihologic.


   Referitor la chestionarul care măsoară nivelul de autocritică și capacitatea de autoliniștire, acesta este un intrument validat științific și a fost construit din nevoia de a măsura nivelul de autocritică și capacitatea de autoliniștire în cazul persoanelor depresive .


   Acest chestionar este format din alte trei subscale care măsoară: nivelul inadecvanței față de sine (nouă itemi) – făcând referire la greșelile făcute, la eșecurile personale, la înfrângerile avute; nivelul capacității de autoliniștire (șapte itemi) – se axează pe sentimente pozitive și blânde referitoare la propria persoană, la acceptare, compasiune, înțelegereura față de sine (cinci itemi) – care măsoară acea dispoziție distructivă referitoare la sine, dezgust și agresiune față de sine, atac sau rănire spre propria persoană (Gilbert, 2004).


   Scală conține un număr de 22 de itemi, iar cotarea se face pe o scală de la 0 la 4, 0 însemnând “nu mă caracterizează deloc”, iar 4 “mă caracterizează extrem de mult.


Cum se face cotarea?


   La fiecare întrebare, raportându-te la propria persoană și la situațiile din ultimele două săptămâni, dă un scor de la 0 la 4, unde: 0 = nu mi se potrivește deloc, 1=mi se potrivește puțin, 2=mi se potrivește moderat, 3=mi se potrivește destul de mult, 4=mi se potrivește extrem de mult.

Chestionarul:


1.       Sunt usor dezamagit/a de mine

2.       Exista o parte in mine care ma doboara

3.       Sunt capabil/a sa-mi amintesc lucruri pozitive despre mine

4.       Imi este dificil sa-mi controlez furia si fustrarea referitoare la mine

5.       Imi este usor sa ma iert

6.       Exista o parte din mine care imi spune ca nu sunt suficient/a de bun/a

7.       Ma simt “pus/a la pamanat” de propriile mele ganduri autocritice

8.       Inca imi place sa fiu eu insumi

9.       Am fost atat de furios/a pe mine insumi incat am vrut sa ma ranesc

10.   Am un sentiment de dezgust fata de mine insumi

11.   Simt ca ma pot iubi si accepta asa cum sunt

12.   Am incetat sa mai am grija de mine

13.   Imi este usor sa ma plac

14.   Imi amintesc si retraiesc esecurile avute

15.   Ma denumesc in mai multe feluri (ex.prost/proasta, urat/a, incapabil/a)

16.   Sunt bland/a si suportiv/a cu mine insumi

17.   Nu pot sa-mi accept greselile si esecurile fara sa ma simt inadecvat/a

18.   Consider ca merit toata auto-critica pe care mi-o fac

19.   Sunt capabil/a sa am grija de mine

20.   Exista o parte din mine care imi spune sa scap de partile neplacute ale mele

21.   Ma incurajez singur/a cu privire la viitor

22.   Nu-mi place sa fiu eu


Rezultat


   Ca să poți afla scorul final pe care l-ai înregistrat, trimite răspunsurile pe adresa de mail psiholog.andreealeder@gmail.com. În scurt timp, am să-ți trimit interpretarea chestionarului, scorul pe care l-ai înregistrat, ce înseamnă acesta, nivelul la care te situezi raportându-te la populația generală, precum și câteva recomandări generale.


   Dacă pot să te ajut cu anumite informații, dacă ai un feedback, recomandări sau propuneri de subiecte, nu ezita sa transmiți această informație (fie prin comment, mail, mesaj).


Cu drag,

Andreea LEDER


Comments

Popular posts from this blog

Psihoeducație: Diferența dintre psiholog și psihiatru

Autocritica, asociată cu apariția tulburărilor psihologice

NU mai fugi de emoțiile tale negative! Vindecă-te trăindu-le!